Search

tearsheets


  • Do not crop any of the images without permission of the photographer.

    25.05

    2014

    Audiovisual nr 01– May 2014

    Jerada "mines of Death"

     

    Audiovisual nr 11

    De Marokkaanse stad Jerada (sprinkhaan in het Arabisch) werd omgeven door ambachtelijke mijnbouw. Jerada heeft echter in 2001 de mijnen gesloten met als gevolg ontslag aan duizenden werknemers. Mannen en kinderen graven hedendaags zelfstandig naar antraciet en riskeren hun leven in wurggreep van lokale maffia welke vergunningen hebben voor deze praktijken. Arbeidsomstandigheden zijn middeleeuwse en gevaarlijk. Het risico van aardverschuivingen, plotseling opkomend grondwater, ernstige en dodelijke ongevallen ligt dagelijks op de loer Grote hoeveelheden antraciet bevinden zich op slechts geringe diepte onder de oppervlakte waardoor kan worden gegraven tot 20/25 meter diep en van hieruit lange zijgangen zonder enig stutwerk waar enkel een dun mensenlichaam doorheen kan kruipen. Ze verdienen niet meer dan 80 dirham per dag en graven zonder veiligheid

    see film

  • Do not crop any of the images without permission of the photographer.

    30.10

    2014

    Audiovisual nr 02 – October 2014

    Virtual Tear sheets

     

    Audiovisual nr 22

    "Tear sheets go back to the old days when stockbrokers would rip individual pages out of the summary book and send them to current or potential clients. These days, most information is extracted online, so any concise representation of a company's business fundamentals could be considered a virtual tear sheet. Brokers often send "tear sheets" to prospective investors to provide insight into possible investments. Virtual Tear sheets are also used by writers/photographers as proof that their article/photo was published. "

    See film



In de laatste 4 jaar hebben documentaire filmmaker Marijn Poels en documentaire fotograaf Janpath, hun creatieve vaardigheden gebundeld. Het ultimate doel is het maken van een reeks van audiovisuele werken waarbij het concept van het fotografisch werk van Janpath toepassing vindt in Marijns documentaires. Vasthoudend aan de doelstelling van het creëren van telkens een unieke documentaire met elk een persoonlijke boodschap. Deze projecten van humanitaire organisaties verstrekken inzicht in diverse maatschappelijke vraagstukken.




In the last 4 years, documentary filmmaker Marijn Poels and documentary photographer Janpath, bundled their creative skills. The goal is to create a serie of audiovisual works and to apply the concept of the photographic work of Janpath within Marijn's documentaries. The ultimate goal is the creation of unique documentaries, each with a personal message. These projects of humanitarian organizations provide insight into various social issues.